HTML

Love and the Town

Gondolatok mindenről, ami eszembe jut. :)

Friss topikok

  • AmraSura: Az én bejegyzésem az utolsó... Ez édes, bár lehet, hogy emiatt hagytad abba? :S :D (2011.07.04. 16:17) "Gondolkodás nélkül vállalnám!"
  • Kremyyy: @Rn: Az egyik tanárom akart írni róluk egy cikket,és elég durva dolgokat mesélt. Ha belépsz,nincs ... (2010.05.13. 22:22) Hit
  • fülemile: Azért durva párhuzam Szerbet Brownhoz hasonlítani, nem? (2009.12.13. 12:00) A Pendragon legenda
  • Truszi: Hát már ott vagyok, hogy mindegy. :D (2009.06.18. 12:22) Mi leszel, ha nagy leszel?
  • Truszi: @Kacu: Hát a csuklómra fújtam, úgy szagoltam.. nekem a khemotoxhoz hasonlított az illata, elhiszem... (2009.05.20. 14:08) Szaglászás

2009.06.15. 15:34 Truszi

Hit

Spiritualitás a mindennapokban

Ez a cikk nem tudományos célzattal készült, csupán felbosszantott egy mondat egy régebbi cikkből, mi szerint a vallásosak nem hisznek a spirituális dolgokban,paranormális jelenségekben. Kicsit paradoxonnak éreztem, hiszen a vallások általában ilyenekre épülnek.(Mária-jelenések a katolikusoknál..stb..)

Biztos sokan észrevettétek mostanában, hogy megszaporodtak az ezoterikával foglalkozók. Már nem csak a régi jól bevált vallások hirdetik tanaikat, hanem szinte naponta találkozhatunk úgy egyházakkal. Csak egy-két példa: pünküsdisták, jehova tanúi, szcientológusok és ott van Villás Béla egyháza: az Árkádia Fényei. Mi történik, hogy az emberek tömeges fordulnak ilyen dolgok felé? Már nem elég az anyagi lét, már leáldozott a materializmusnak? Mi több, már a régi egyházakkal sem vagyunk megelégedve.

Saját story

Jómagam reformátusként lettem megkeresztelve és így élem a mindennapjaimat is, de én is rájöttem, hogy valami többre, tartalmasabbra vágyom. Spirituális „felébredésem” elég korán kezdődött. 14 éves voltam mikor egy barátnőm a kezembe adta A mennyi prófécia című könyvet. Három napon át olvastam éjjel-nappal, annyira megragadott. Ezután jöttek sorra az önsegítő, önmegvalósító művek, bevallom még egy szcientológus könyvet is elolvastam… :)Azonban rájöttem, hogy a dolog itt megrekedt. Olvastam Oshot, Coelhot, James Redfieldet, Richard Bachot, de végül úgy éreztem, hogy tele lettem. A szükséges információkat a jobb élethez megszereztem, csupán csak alkalmazni kellett volna őket. Próbáltam pozitívan gondolkodni, az ítéleteket a fejemből elhessegetni, a jó dolgokra fókuszálni, a jelekre figyelni, de ennyi minden egyszerre valahogy nem ment…pedig nő vagyok. :) Aztán így 18 éves fejjel elballagtam egy prána-nadi első fokozatú tanfolyamra, ahol nagyon jól éreztem magam és rájöttem, hogy megtaláltam a nekem valót. Bár az utána következő 21 napos diétát nagyon nehezen tartottam be, de végre be tudtom építeni a spiritualitást az életembe és nem csak könyvek formájában.

Globális

Vajon hová tart a világunk? Hiszem, hogy ez a túlzott hajsza, amibe sokan belekerültek nem vihető tovább. Képtelenség azt tartani, ami most zajlik a világban. Az emberek kicsit elfelejtették, azt hogy az életünk sokkal többről szól, mint az anyagi dolgok hajszolása. Mi értelme ennek az egésznek, ha egyszer úgyis meghalunk 60 éves korunkban, szívrohamban igazi értékek nélkül, csodás házzal és menő sport kocsival? Mi lesz ezekkel? Az unokáinkra valóban ilyen dolgokat akarunk hagyni? Tény, hogy örülnének nekik, de legyünk előrelátók és lássuk be, hogy a szeretet megtapasztalásával, a bölcsességünk átadásával sokkal többet nyújthatunk nekik.

Nehezen értem meg azokat az embereket, akik nem hisznek semmiben. Mondjuk ilyen ember talán nincs is, mert legalább magában mindenki hisz, vagy a pénz erejében….

Tegyük fel, hogy nincs Isten, Allah, Zeusz, Sors… nincsen felsőbb hatalom. Tegyük fel, hogy csak egyszer élünk és ennek az életnek csupán az anyagi értékek felhalmozása a célja. Akkor viszont mi értelme van a sok egyháznak, vallásnak, ezoterikusnak??? Miért jöttek is létre… anyagi célzattal? Hát főleg, hogy nagy részük ingyenes, nem hinném.

Ennyire sokan gondolnák tévesen, hogy van itt valami felsőbb hatalom és hogy az életünk többet jelent??? Hát nem hinném. Hogy mivel tudom ezt bizonyítani? Nem érzem szükségét, hogy bárkinek is bizonygassak. Nincs másom, csak a hitem.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://truszi.blog.hu/api/trackback/id/tr571186850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

báhno 2010.02.07. 22:51:26

Teljesen véletlenül ide sodort az élet erre bejegyzésedre, de nem bántam meg, őszinte leszek:)
Nagyon érdekes téma az amiről ebben a bejegyzésedben írsz. Pontosabban azért, mert jómagam is sokat töprengtem ezen az kérdéskörön, amiket itt boncolgatsz. én is olvastam ezen a könyvek egy részét, meg még más hasonlókat is. Mialatt olvastam az ilyen témájú spirituális könyveket, ha nevezhetjük így, úgy határozottan erőt adott, fellelkesültem igen most már tudom, hogy kell csinálni, de aztán a könyvnek vége lett, és visszazuhantam a szokványos hétköznapok világába, és követtem el ugyanazokat a hibákat sorba. Ha jól értelmezem te is valami hasonlót írtál. De végülis abba is belegondoltam, hogy milyen egyszerű lenne az élet ha csak egy könyvből kéne kiolvasni és menne egyből. Ott unatkozna mindenki a nagy boldogságban…:)
Erről a témáról nagyon szívesen elbeszélgetnék veled, kicsit hosszabban sajnos nagyon kevés embert ismerek, akit ilyen témakörök is foglalkoztatnak, és mindig örömmel tölt el, ha valaki legalább egy picit hasonlókon töpreng, mint jómagam persze csak, ha az elmúlt több mint fél évben nem fejtetted már meg, ha meg igen megsúghatnád a megoldást:) szóval ha van kedved, és még jársz erre fele, írj erre egy választ, aztán msn/ e-mail valami úton módon..

Rn 2010.02.27. 20:34:41

Szcientológia egy világméretű ezoterikus átverés :)

Kremyyy · http://kremyy.freeblog.hu 2010.05.13. 22:22:51

@Rn: Az egyik tanárom akart írni róluk egy cikket,és elég durva dolgokat mesélt. Ha belépsz,nincs kiút vagy ha ki akarsz lépni találsz egy pár fotót a postaládádban a gyerekeidről amint iskolába mennek stb....
Szóval nincs más választásod,perkálhatsz tovább. A pénz a lényege és rengeteg fejes pénzes ember benne van..
süti beállítások módosítása