HTML

Love and the Town

Gondolatok mindenről, ami eszembe jut. :)

Friss topikok

  • AmraSura: Az én bejegyzésem az utolsó... Ez édes, bár lehet, hogy emiatt hagytad abba? :S :D (2011.07.04. 16:17) "Gondolkodás nélkül vállalnám!"
  • Kremyyy: @Rn: Az egyik tanárom akart írni róluk egy cikket,és elég durva dolgokat mesélt. Ha belépsz,nincs ... (2010.05.13. 22:22) Hit
  • fülemile: Azért durva párhuzam Szerbet Brownhoz hasonlítani, nem? (2009.12.13. 12:00) A Pendragon legenda
  • Truszi: Hát már ott vagyok, hogy mindegy. :D (2009.06.18. 12:22) Mi leszel, ha nagy leszel?
  • Truszi: @Kacu: Hát a csuklómra fújtam, úgy szagoltam.. nekem a khemotoxhoz hasonlított az illata, elhiszem... (2009.05.20. 14:08) Szaglászás

2009.05.01. 18:02 Truszi

Müller Péter: Varázskő

Nem rég jelent meg Müller Péter legújabb könyve Varázskő címmel. Az író írásaitól sokan tartanak. Milyennek is ismeri őt a közvélemény? Valami filozofikus dramaturg,aki bármiről tud könyvet írni, csak úgy ömlik belőle a szó, általános igazságokat ismétel, melyeket másoktól idéz. A kritikákból körülbelül ezt szűrhetné le az ember fia avagy lánya.

 Ezt a könyvet olvasva, azonban minden fenntartásom elszállt az íróval kapcsolatban. Olyan könnyedén vezetett, hogy úgy éreztem, mintha beszélgetnénk.  A leírt mondatok nem csupán tények, nem megváltozhatatlan frázisok, hanem igazi gondolatok, melyek választ adnak az olvasás közben felmerülő kérdésekre. Hozzá kell tennem, hogy Müller Péter a humort is használja elgondolkodtató, no meg nevettető, eszközként.                                                     

Mert mivel is foglalkozik az író a Varázskőben? Azzal az Istentől eredő lénnyel, aki az ember. Nem azzal a „félállattal”, aki nagy tömegben most kezd ember alatti lénnyé válni, hanem a benne is meglévő valódi emberrel, akinek nem szabad elfelejtenie, hogy milyen titkos tanítás van az Isten által útravalóként neki adott kövön: hogy az Istenhez hűséges legyen. Ahhoz, hogy ezt a titkos tanítást megértsük, Müller Péter történetekkel tarkítja művét.

Sok mindenről szól ez a könyv, de leginkább rólad, rólunk, rólam.  Varázsszavak ezek, melyek jól jönnek így advent idején.

 

,,Maradj hűséges hozzám! Ne felejts el, soha! Egy követ adok a kezedbe. Őrizd meg, és emlékezz arra, amit az utad elején a füledbe súgtam. Ne feledkezz el magadról, mert Én benned élek! És ne feledkezz meg a színes kövecskéről,amit a kezedbe nyomtam, s ami csak is a tiéd. Tőlem kaptad, a Teremtődtől, hogy emlékezz Rám! S hogy mindig tudd, hogy ki vagy. Bele van írva az üzenetem: emlékezz Rám, ugyanaz, amit a füledbe súgtam! Varázshatalmam titkos jelmondata. Csak akkor érted, hogy mi az, ha emlékszel Rám.                                                                                                                        Azért adtam a követ, mert az nem romlik el soha. Az idő nem fog rajta, a  rozsda nem emészti, a hazugság nem oldja.  Ez a te tiszta, romolhatatlan lényed. Az igazi valód. Szorítsd, őrizd a markodban! Akármi történik veled, a varázskő ott van a tenyeredben, s megment téged minden bajtól és veszedelemtől. Ha nem felejted el, hogy mi van beleírva. ’’                             

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://truszi.blog.hu/api/trackback/id/tr941097589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Truszi 2009.05.01. 18:14:35

Ez a cikk régebben íródott... :)

eprescsokoládé 2009.05.01. 18:23:33

Ha régebben íródott, az sem rontja el a varázsát :) Kedvet kaptam tőle, hogy elolvassam ezt a könyvet.
Máskor is benézek Hozzád, - ha egy jó kis ajánlóra vágyom, ha pedig arra, hogy elolvassam a "csajos igazságot"... - csak így tovább ;)
süti beállítások módosítása